The Angelheads!!



Kapitel 6

Allt var tyst i hela rummet bara en dator som sussade lite grann i närheten av dom. Elina vaknade lite och blinkade med ögonen. Hon behövde gå på toa. Hon gick tyst upp för att inte väcka dom andra. Sagt men säkert öppnar hon dörren in till halen. Det ända hon hade på sig var ett kort linne och ett par trosor. Hennes ögon var nästan helt nere. Men Elina hoppade till av skräck hjälp sa hon lite snabbt. Självklart var det Cornellias bror Oskar som stod på toaletten och inte minst det han stod naken!! Elina stod först bara där och var lite chockad. Sen vända hon sig om och sa förlåt och gick till den andra toaletten i huset. Hon skämdes. Fy vad pinsamt. När hon varit på toaletten gick hon sedan tillbaka till rummet där dom andra tjejerna hade vaknat men var väldigt ny vakna såg Elina.

Johanna: God morgon.

Elina: God morgon.

Cassandra: Vad du ser helt borta ut du ser ut som du sett ett spöke?

Elina tittar lite på dom, hon kände att hon blev röd i ansiktet. Hon flög ut i skratt och kunde inte bli tyst på flera minuter.

Sandra: Hallå vad är det med dig idag?

Cornellia: Det är väl bra att hon skrattar och började själv skratta.

Alla satt och skrattade dom skrattade så mycket att dom fick tårar i ögonen. Elina tystnar. Oskar gick precis förvi rummet men den här gången hade han en handduk om sig. Han bara log mot henne. Cornellia tittade lite på henne.

Cornellia: Flörtat du med min bror?

Hon knuffade lite på Elina och ger henne ett flin.

Elina: Nej men när jag skulle gå på toaletten.

Hon hejdade sig lite, kanske vad dumt att säga något. Hon blev tyst en stund. Kanske var det elakt att säga något.

Anna: Hallå, säg något då?

Elina tittade lite på dom. Hon himlade lite med ögon och tog ett djupt andetag.

Elina: Okej när jag skulle gå på toaletten så stod din bror helt naken, och jag såg honom.

Tjejerna började skratta. Dom kunde inte sluta. Elina kände sig lite elak eftersom att hon hade berättat men det var ju ändå Cornellias bror.

Cornellia: Det är lugnt han är van tro mig han är bara glad att få visa upp vad han har. Han har ju tjejer efter sig hela tiden.

Elina: Jo men ändå, han är faktiskt snygg.

Hon ger tjejerna ett lite flin och sen börjar dom skratta igen!

 

Anna: Näh ska vi ta något att äta nu eller?

Sandra: Jag är hungrig i alla fall!

Cassandra: Inte lika hungrig som jag är. Hon tittar lite på dom och ger dom ett glatt flin!

Elina: Ja vi får väl ta något at äta.

Cornellia: Ja kom så går vi och äter.

Länge satt dom och åt sin frukost och dom pratade om allt. Dom funderade även på om skulle gå och spela lite i lokalen. När dom ätit gjorde dom sig i ordning fast idag var dom mer på hugget. Dom gick till lokalen körde igenom låtarna och kände att det var väldigt. Resten av dagen bestämde dom sig för att bara se på film och mysa. Mitt i allt hoppa ringde Cornellias telefon, just som dom satt och tittade på The Ring dom hoppade till av ljudet till låten The Others. Cornellia tittade lite konstigt på telefonen. Tjejerna såg att hon andades lite häftigt! Hon tittade på displayen på mobilen. Det kunde inte vara sant, nej det kunde verkligen inte det.

Elina: Ska du inte svara?

Cornellia: Jo!?

Hon tryckte på knappen och förde mobilen mot örat lite sakta. Hon blev väldigt nervös. Varför händer det här hon måste drömma. Men nej hon satt ju där och var klar vaken. Hon kände hur hela handen darrade.

Cornellia: Hallå? Det är Cornellia.

Någon: Hej Cornellia, det är Martin Axén här, ja du mins väl att jag tog ditt nummer för säkerhets skull?

Cornellia: Ja, jag kommer ihåg det.

Martin: Ja jag skulle bara säga det att du har glömt din jacka här hos oss. Så vi tänkte fråga om du vill ha tillbaka den och självklart vill du väl det?

Cornellia: Ja det vill jag gärna ska jag kom och hämta den? Vart är ni?

Martin: Nej då berätta bara vart du bor så kommer vi och lämnar den. Det blir väl jag och Jepson som kommer och lämnar den. För dom andra ska packa ihop vi ska ju till Växjö. Ska du se hos där också?

Martin flinar lite i telefonen, han visste ju att hon hade varit på många och så hade hon ju träffat dom många gånger.

Cornellia: Okej jag bor på Västerhamns Gatan 23. Ja jag ska åka dit ner med mitt band på torsdag. Klart vi vill ju inte missa er när ni bara har 3 spelningar i år.

Martin: Ja det är klart fans gör ju allt tydligen. Men vi kommer snart och lämnar den. Du bor ju tydligen när där vi spelade igår. Så det tar nog inte så lång tid att gå. Vi ses hej så länge.

Martin la på och hon såg ut som om hon skulle svimma, herregud tänkte hon det händer bara inte. Hon fick inte fram ett ord vad skulle mamma och pappa säga när dom får se Martin och Jepson utanför sin dörr och som står och pratar med deras dotter och hennes vänner. Hon berättade för vännerna. Dom började hoppa runt som galningar och dom var hlt vilda hon berättade också för sina föräldrar som dom inte skulle få en chock när klockan var typ halv 10 på kvällen. Till slut satt dom bara och väntade av spänning. Dom hoppade till lite. Det ringde på dörren.


Kommentarer
Postat av: beautyangel

Hejsan. Det är så att jag vill hamna på aktiva listan. Det skulle vara jättesnällt om du kunde klicka in dig i min blogg & lämna en kommentar.



Det skulle verkligen uppskattas. Ha det bra. (:

2008-08-10 @ 23:18:09
URL: http://beautyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0