Jag har börjat skriva en berättelse!



Okej första jag skriver så den är kanske inte jätte bra. Jag lägger ut dom i bitar för att det inte ska bli så mycket att läsa på en gång.

Den heter The Angelheads!

The Angelheads!

 

Publiken skrek, några längst fram grät av lycka att få se sina älskade band till slut. Lyckan att få vänta efter något man hade köat för hela dagen. Jag hade också stått där men nu gör jag inte det. Ljudteknikerna kollade så att ljudet på min mikrofon funkade och även sändaren dom kollade på tjejernas gitarrer och basen så att ljudet funkade. Dom var nervös, folk skrek som mest nu. Det var väldigt varmt jag var nervös. Jag var lite svettig på ryggen och jag hörde hur publiken började skrika allt mer. Det var bara 5 minuter kvar. Jag kände en kall hand på ryggen det blev lite som en chock jag vände mig om möte Olas varma ögon. Han la armarna om mig, jag slöt ögon och sa tyst för mig själv. Det här var början på något stort och det hade bara börjat! //Cornellia

Kapitel 1

Ett och halvt år tidigare

Cornellia vaknade av en sprängande huvudvärk kändes som om hela hon skulle gå i bitar. Nedan för henne låg hennes bästa vänner närmast Elina sen Anna, Johanna, Sandra och Cassandra. Cornellia steg försiktigt upp ifrån sängen. Hon kände att hon var tvungen att ha en något från huvudvärken och då var det bra men en ipren. På vägen ner möte hon sin katt Moss som snällt kom fram och jamade för att få någon mat. Hon tog fram ett glas i skåpet och fyllde det med vatten och svalde tabbletten. Om exakt ett år skulle hon och hennes andra 5 vänner bo ner i Malmö 2 och 2 i varje lägenhet. Själv skulle hon bo tillsammans med Elina. Hon var lycklig som hade dom att hon ens hade fått lära känna dom. Det var skönt på ett sett att dom kände varandra och att dom spelade ihop.

 Cornellia satte sig vid köksbordet och bara tänkte tillbaka på allt som hon och vännerna hade pratat om via msn och telefon och allt vad dom hade hållit kontakt med. Från början var det hon och Elina som hade pratat om att starta ett band och sen hade dom börjat skriva lite låtar som faktiskt blev väldigt betydelsefulla för båda två. Det var så mycket som dom hade pratat om vid det laget att dom verkligen ville lyckas. Sen visade det sig att dom andra flickorna fick reda på deras lilla hemlighet och ville också starta ett band. Det bäst var att alla ville sprida vidare the arks budskap i deras låtar. Eftersom att alla var Angelheads så var dom eviga om att så skulle det bli. Under en väldigt lång tid så lyckades dom spela via Internet visst inte lika kul som att träffas men dom hade ju ändå liksom början på något som dom hoppades skulle bli något stort. Det var mest Cornellia som skrev låtarna, dom andra fick noterna och spelade in hemma sen skickade dom vidare låtarna och lyckades på något roligt sätt få ihop låtarna. Elina var väl den som ändå hade mest koll på vad som dom gjorde….man kunde nästan ta henne som en blandning mellan Martin och Jepson. Men nu förtiden började hon bli mer lik Jepson i sitt sätt att bete sig den där lilla flummiga och glada typen. Anna var nog den som var lite mer liksom ”nej kom igen nu sluta tramsa vi måste få det här gjort.” Alltså lite Martin stuk i det hela. Elina och Anna var ju ändå dom spelade gitarr i bandet. Johanna spelade bas och var väldigt lik Leari på något sätt därför var allt så komiskt för Sandra som satt på pianot var lite mer åt Jens hållet och var lite mer som honom fast på ett flick sätt visst Jens var inte fast medlem men han spelade ju väldigt ofta Keyboard.  Sen var det då Cassandra som var trummisen i bandet och väldigt lik Sylle själv. Det komiska låg väl i att det som dom spelade eller gjorde stämde in med dom vi tyckte lite mer extra om i The Ark.

Cornellia själv var ju sångaren i bandet, hon var väl ganska nöjd med det förutom att hon var ju den som sågs lite mer i bandet någon om det spelade så hon försöker alltid vissa upp hela bandet. Men hon visste även att tjejerna var nöjda med vart dom stod någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0