Sundsvalls Gatufest 4/7-08 Fredag dag 2! The Ark<3



08.00 Var ganska seg jag hade tänkt att jag skulle gå upp vid den tiden men jag låg och slappade en stund. Tills emms skickade ett sms till mig att dom hade börjat köa att det var folk där redan då gick jag upp. Mamma och jag gick ner och åt frukost såg inte sanna eller jojja dom sov nog än tänkte jag. Jag kunde inte äta något jag var för nervös för vad jag skulle få se. Jag åt lite iaf.

09.30 Gick upp till rummet igen för att göra mig iordning och för att använda min ark-tröja för första gången<3 Skickade sedan ett sms till sanna och frågade vart dom var självklart i frukosten..seg dom var tyckte jag iaf xD. Så jag gick ner sa hej då till mammsen tyckte det kändes jobbigt att lämna henne faktiskt helt själv "/. Sen när dom ätit klart gjorde dom sig iordning och så vidare.

10.00 ungefär vid den tiden eller var kanske vid 10.15 kommer inte ihåg så började vi gå till kön där alla andra satt. Dom blev inte så glada när vi gick fram till emms,sassa och jejje dom trodde vi skulle sitta där men vi skulle bara sitta hos dom under tiden. Hade väldigt kul faktiskt vi målade hos fina på armarna. Det blev alltså alla grabbsens namn på armarna<3 Kärlek på ark<3 Vi satt där jag sätt där hela tiden satt ensam en stund med men då började amanda att prata lite med mig också. Jag kunde inte fatta att det snart var dags jag längtade ut av hela mitt hjärta. Många hade suttit där sen 7 på morgonen och några hade till och med sovit under natten. Vi satt där ett tag tills vi fick reda på att vi skulle få vip-band för att vi hade köat åt våra älskade grabbar dom tyckte vi var värda det och vi blev väldigt glada. Så mellan 2 och 3 tiden sa dom att alla som köade och satt där skulle få band som betyde att vi hade förtur in på festivalområdet. Så då var det bara att vänta.


15.00 Då kom det vi fick våra fina band och allt var lycka och glädje vi behövde inte längre sitta där och vänta utan kom vi innan kl 6 så fick vi gå in före alla andra son inte hade vip-band.

15.15 Gick vi och åt jag var inte så hungrig jag var mest nervös jag längtade så. Men mamma och jag gick och åt tillsammans med Sanna och hennes mamma och sen med jojja och hennes mamma alltså sammtidigt. Jag var inte så hungrig men åt iaf. Sen gick jag och mamma och köpte öronproppar och gikc sedan till hotellet. Där jag inte satt så länge för sen gick jag och sanna och jojja tillbaka där vi köat. Alla var nervös för kvällen och alla var glada. Vi fick stå där ganska länge till 18.10 tyckte iaf jag var en evighet xD.

Vi satt där vi scenen alla hade fått sin plats som dom ville ha i stort sätt. Då var det bara att vänta. Var trevligt mamma kom även med dricka och lite mat när jag satt där jag var nervös hela min mag var nervös eller hela jag..ett tag skakade jag till och med.


20.00 Jill Johnson började spela var ganska fint men segt när man väntade på the Ark kvällen höjdare och älskade band. Men hon duger om man liksom ändå får vänta. Sedan spelade hon väl typ en timme eller något helt okej faktiskt.

22.00 Ungefär då började Mando diao att spela dom var faktiskt ganska bra fast man väntade. Det blev helt plöstligt mängder av folk när dom skulle spela och väldigt många var fulla och shit. Dom spelade och det var helt okej. Sen blev till att vänta lite till.


24.00. Allt var som en kärleks luft som fick genom mina lungor precis då dom börjar med intro på prayer for the weekend och dom kom ut. Folk blev vilda av kärlek jag kunde inte sluta några tårar gick ner för min kind det var underbart. Jag stod perfekt stod framför jepson fick fina kort på honom. Jag fick äntligen se dom dom log i stort sätt jämt. Dom var så vackra och dom var så söta det såg ut som om dom verkligen hade väntat lika mycket som vi hade väntat. När ola började sjunga på Tell me this night is over och kören som var med en gospelkör det var underbart. Alla låtar dom sjöng var underbara och vilken härlig känsla dom spred ut och ola hade sina underbara mellan snack och grabbsen spelade underbart. Saknade Leari under tiden en stund och tänkte på honom faktiskt..men det jag vet är att han snart ska bli pappa som ola sa till alla innan han började sjunga på Father of a Son. Jag flög igenom allt och jag var så lycklig jag var nöjd med allt. Jag ville sjunga med hela tiden och det gjorde jag även att jag inte visste det. Jag flög lite hit och dit i plupliken men jag var aldrig arg på någon jag var lycklig. Även att jag inte fick luft ibland för att det var så trångt så var jag lycklig. Jag kom iaf till slut brevid och bakom emms jag var lycklig jag hade även hittat min tvillingsjäl i allt emms<3 Du är det<3

Tiden gick och helt plötsligt började dom nära sig slutet då ola tog ut Håkan Hellström på scenen då dom sjöng Calleth You, Commeth I som sista låt i strort sätt. Underbart och dom släppte guld över himmlens skyn. Allt var vackert och dom avsutade med att Sylle hoppade ifrån trummsetet och ola hållde i en av trummans delar och Sylle i en och det avslutade kvällen med ett högt kling över hela torget. Sen ett gruppfoto och sen var det slut underbart klockan var nog 01.30 eller något när det var slut. Emms och jag sa hej då till varandra vi sågs inte mer den dagen och kommer nog inte göra på ett tag. Fatta att jag fick ont i bröstet när jag gick ifrån henne. Gick sedan och möte mamma då jag var jätte törstig och gick och köpte dricka. Sedan gick vi till hotellet och sen somnade jag med kamearan vid huvudet. <3

Underbart jag är kär<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0