Honey it will never be a tomorrow.

Hem nu och för en gång skull för den här veckan kan jag slappna av lite. Skolan var chill idag inget jobbigt alls skönt nog. Sista lektionen såg vi en grymt bra film som fick mig på många tankar. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hete men den gav ett bra budskap. Nu sitter jag här iaf och ja lyssnar på musik som jag i stort sätt alltid gör för det är det som berör mig något grymt mycket just nu. Men tankar har vi alla men genom musik och bilder kan man skappa så mycket mer känslor. Jag skulle så gärna vilja göra något för världen men hur? Ibland funderar jag på att försöka bli en bättre människa som sagt ett skratt förlänger livet yttligare.

Jag känner mig fylld av känslor just nu nästan så man kan tro att jag skulle kunna börja gråta. Känslor av alla slag och ja jag undrar om dom är bra eller dåliga. Men jag tror att man måste jämna ut dom på något sätt hitta lika mycket positivt som negativt.Men jag är rätt duktig på att bara se det negativa?!? Just en sådan sak funderar jag ofta på jag tror att människor hellre ser dom negativa sidorna en dom sidorna som skulle göra en gott. Varför? Kanske för att få folk att lyssna, för uppmärksamhetens skull? Det är just det som är problemet vi letar felen hos människor vi letar inte efter dom rätta och viktiga sakerna i människors liv. Jag tror det har mycket med att vi är själviska vi vill så gärna vara bättre att vi letar fel på andra. Till slut letar vi också fel på oss själva. Vilket samhälle skapar vi genom det? Inte det ljusa samhället kan jag inte påstå. När jag tänker på det så finns det människor där ute i världen som inte alls har det som vi har och dom hittar istället bara det positiva är det kanske på grund av att dom måste? eller är dom såna som människor. Jag kan känna mig så otroligt dum ibland och ofta självisk. Men vad är det för mening att alltid var självisk?!? När vi har växt ut våra kläder vad gör vi slänger eller ger det till dom som behöver det. Dom som inte lever på något. De människorna vi lätt glömmer bort på grund av våran egoistiska tanke. Jag ska inte säga att jag är oskyldig absolut inte. Jag är någon en av dom människor som är grymt skyldig. Jag vill förändra världen och varför inte börja med sig själv?

Att se en människa skratta fast dom inte har något, inte ett hem eller mat. Dom lever på sin kärlek till varandra jag tror vi människor är väldigt blinda för våran omgivning? Varför jo på grund av att vi är rädda för världen utanför! Jag funderar ofta på det, kan det vara så att våra föräldrar har gett oss så mycket trygghet att vi till slut blivit rädd för att inse världen runt om oss. Jag tror det är så vi är rädda för det som inte ingår i vårat vardags liv. Jag skulle mer än gärna vilja åka till afrika eller något annat fattigt land bara för att förstå hur det är. Utsätta mig för chock, rädsla, obehag och smärta. Jag vill veta och någon gång i livet ska jag ta reda på det jag ska det även om min cirkel runt omkring mig säger att det kommer bli jobbigt så ska jag det. Jag vill förändra världen så gott jag kan. JAg vill ha hjärta till att se världen med ögonen och inte med bara tanken.

Då jag är som lyckligast är när jag får skratta och bara flumma då glömmer jag det som sätter sig som en skugga över mig. jag glömmer mina bekymer och jag är bara glad. För en gång skull kan jag känna mig lite fri. Slippa tänka och minst av allt bara le.

Ha en bra dag!





// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0