"För vi förväntar oss att andra gör det"

Vill bara markera en liten kort kommentar om gårdagens inlägg. Kanske folk tog det fel. Jag har absolut inte menat att jag inte tycker om min nya klass. Har fått många nya fina vänner. Hela grejen var just att jag inte tycker om grupperingar sen innan då jag har haft negativa erfarenheter av det. SÅ det var mina känslor jag skrev efter.

Efter att denna veckan gått så var det något som fastnade och det var just en förläsning vi hade om intersektionalitet. Mycket intressant kurs om maktkamper mellan kvinnor, män, sexualitet och invandrare. Själv reagerade jag starkt på att man faktiskt gör så mycket skillnad på uppfostran för tjejer och killar. Bara för att man är flicka ska man inte behöva bete sig på ett sätt och desamma om man är pojke. Människor förväntar sig att tjejer ska vara fina och tysta och pojkar bråkiga. Om en tjej istället då festar och låter av sig och hamnar i bråk ses hon som mindre värd? Eller? Jag hoppas i alla fall att den typen av att se på livet kommer förändras. .
 
Idag börjar vi vid 10.15 så ska fortsätta att läsa i en bok nu. Ikväll blir det party. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0